zaterdag 13 februari 2016

Als “Bij wijze van spreken” niet bestaat

Gehoord in de supermarkt:
“Lieverd, dat is andijvie voor een weeshuis”
Mag die andijvie alleen gekocht worden door mensen die een weeshuis beheren?

Tijdens het oefenen van een polonaise op Buitenkunst (tsja, dit klinkt sowieso al vreemd) zei de docente tegen een jongeman:
“Jij bent de hekkensluiter”
Vertwijfeld vroeg deze jongen aan mensen om zich heen of hij dan moest spelen dat er een hek was of dat deze tijdens de voorstelling er ook echt zou zijn.

“Je mag me altijd bellen”
zei de vrijwilligster liefdevol tegen haar maatje van Vriendendienst.
En dat deed hij. Vaak en veel en op ongemakkelijke tijdstippen.
Het gesprek dat ik met hen voerde om dit weer recht te trekken duurde lang.

En dan deze.
“Ik kan niet zonder jou”
Wat betekent dat? 
Als ik wegloop, hou je dan op met ademhalen? Stopt je hart met kloppen?
Val je dan spontaan dood neer?


1 opmerking:

  1. Wat een leuk schrijfseltje is dit! :)
    Gelukkig dat, bij wijze van spreken wél bestaat want anders zouden er vele rare dingen gebeuren.
    Geliefden zouden elkaar niet meer in de ogen kunnen kijken; als de jongen tegen zijn meisje zou zeggen:"Als ik in je ogen kijk dan smelt ik."....
    Juist, hoeveel mensen zouden er al gesmolten zijn!? ;)

    Met plezier gelezen Jet.

    BeantwoordenVerwijderen